"Rozczarowanie spowodowane niską jakością pamięta się długo po przeminięciu radości
spowodowanej niską ceną." Aldo Gucci
§1 Postanowienia ogólne
Sklep internetowy GAJLAND prowadzi sprzedaż żaluzji plisowanych (plis, rolet plisowanych) na podstawie niniejszego Regulaminu.
Właścicielem Sklepu jest Monika Żochowska, prowadząca działalność gospodarczą: Gajland Monika Żochowska, ul. Lipowa 10, 78-550 Czaplinek, NIP: 6741082589, REGON: 812631261, e-mail: gajland@gajland.pl, telefon: +48 668 93 66 94.
Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.
Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest akceptacja Regulaminu przez Klienta.
Ceny podane w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
Towary dostępne w Sklepie są wolne od wad fizycznych i prawnych.
§2 Zamówienia
Klient zobowiązuje się do rzetelnego wykonania dokładnych pomiarów okien zgodnie z instrukcją pomiaru dostępną dla wybranego sposobu montażu.
W przypadku okien dachowych w systemie Sklepu dostępne są gotowe tabele z wymiarami okien różnych producentów. Jeżeli model okna Klienta nie jest wyszczególniony w tabelach, Klient kontaktuje się ze Sklepem w celu ustalenia dalszych kroków postępowania.
W celu złożenia zamówienia Klient wybiera tkaninę, profil, sposób montażu, wprowadza (lub wybiera – w przypadku okien dachowych) wymiary i adres e-mail, a następnie naciska przycisk „Dodaj zamówienie do koszyka...”. W ten sposób Klient może dodać do koszyka wiele zamówień (kompletów) z różnymi tkaninami i/lub profilami i/lub sposobami montażu.
Następnie Klient wprowadza dane do wysyłki, określa dokumentu zakupu (paragon/faktura) oraz ewentualnie wprowadza dana do faktury i potwierdza zamówienie.
Dane do wysyłki muszą zawierać pełny adres dostawy oraz numer telefonu dla kuriera.
Po potwierdzeniu danych przez Klienta Sklep uznaje zamówienie za potwierdzone, a na podany adres e-mail Klienta są wysyłane wiadomości z podsumowaniem zamówienia, danymi do przelewu oraz linkami umożliwiającymi śledzenie statusu zamówienia.
Po zrealizowaniu i wysłaniu zamówienia, do Klienta jest wysyłana wiadomość e-mail informująca o tym fakcie, zawierająca link umożliwiający śledzenie paczki w systemie DPD.
Kierując się intencją jak najszybszego dostarczenia zamówionych żaluzji plisowanych (plis, rolet plisowanych) Klientowi, Sklep zastrzega sobie prawo do rozpoczęcia realizacji zamówienia przed otrzymaniem płatności. Z tego powodu wszelkie zmiany parametrów potwierdzonych zamówień lub anulowania zamówień możliwe są tylko po uzgodnieniach ze Sklepem i tylko jeżeli Sklep nie rozpoczął jeszcze realizacji zamówienia.
W wyjątkowych przypadkach, gdy zrealizowanie zamówienia nie będzie możliwe z przyczyn niezależnych od Sklepu lub z powodu niedostępności (ew. ograniczonej dostępności) komponentów, obsługa sklepu niezwłocznie powiadomi Klienta o problemie, zaproponuje zamiennik, a w przypadku rezygnacji Klienta z zamówienia dokona zwrotu wpłaty nie później niż w ciągu 3 dni roboczych (jeżeli wpłata została dokonana).
§3 Płatności
Za zamówiony towar Klient dokonuje płatności przelewem, w formie przedpłaty, na konto: 52 1050 1559 1000 0092 3291 5216.
Pełne dane do przelewu są do Klienta wysyłane na adres e-mail po potwierdzeniu zamówienia.
Dokonanie przez Klienta pełnej płatności jest warunkiem wysłania zamówienia.
§4 Wysyłka towaru
Sklep wysyła zamówiony towar za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD.
Wysyłka towaru następuje w ciągu 5-ciu dni roboczych od dnia zaksięgowania wpłaty.
Jako dni roboczych nie liczy się sobót, niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy.
Koszty dostawy pokrywa Sklep.
Termin realizacji może być okresowo zmieniany, np. z powodu przerwy urlopowej. Informacja o tymczasowym wydłużeniu terminu realizacji będzie dostępna na stronie internetowej Sklepu. Zmiana ta nie będzie dotyczyła zamówień zarejestrowanych przed wprowadzeniem tymczasowej zmiany terminu realizacji i zostaną one zrealizowane w terminie podstawowym.
§5 Gwarancja
Oferowane w Sklepie towary objęte są 2-letnią gwarancją.
Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych, w tym zabrudzeń.
§6 Reklamacje
Podstawą przyjęcia reklamacji jest przedstawienie przez Klienta dowodu zakupu towaru (paragon/faktura VAT) lub zidentyfikowanie (odnalezienie) zamówienia przez obsługę w systemie Sklepu.
W przypadku niezgodności towaru z umową Klient powinien odesłać do Sklepu reklamowany towar wraz z opisem niezgodności.
Sklep ustosunkowuje się do reklamacji Klienta w terminie 7 dni roboczych od momentu zwrotu towaru wraz z opisem niezgodności.
W przypadku, gdy weryfikacja niezgodności wymaga zasięgnięcia opinii biegłego lub przedstawiciela producenta/dostawcy wykorzystanych komponentów, termin do ustosunkowania się Sklepu ulega przedłużeniu o czas uzyskania przez Sklep takiej opinii.
Gdy realizacja uzasadnionej reklamacji wiąże się z wysłaniem Klientowi nowego towaru bądź usunięcia niezgodności, koszty dostaw ponosi Sklep.
Ponieważ kolory tkanin oraz profili mogą różnić się od rzeczywistych w zależności ustawień i cech monitora Klienta, jak również zmieniają odcienie w zależności od natężenia, barwy i kąta padania światła, nie mogą one być podstawą reklamacji.
Niedopasowanie żaluzji plisowanych (plis, rolet plisowanych) do okien, wynikające z błędnego wykonania pomiaru okien i/lub wykonania pomiaru okien niezgodnie z instrukcją pomiaru dla wybranego sposobu montażu, nie podlega reklamacji.
§7 Odstąpienie od umowy
Zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów, produkty o "właściwościach określonych przez konsumentów w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związane z jego osobą" nie podlegają prawu odstąpienia od umowy.
Art. 38. Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta: prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
§8 Ochrona prywatności
Składając zamówienie Klient wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w celu realizacji zamówienia.
Dostęp do danych osobowych, przekazanych na potrzeby realizacji zamówienia, ma tylko obsługa Sklepu i nie zostaną one udostępnione żadnym podmiotom trzecim.
Klient ma prawo wglądu do swoich danych i ich korekty, a także do żądania ich usunięcia.
§9 Postanowienia końcowe
Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu.
Sklep zastrzega sobie możliwość zmian w Regulaminie, które wchodzą w życie z dniem ich publikacji na stronie internetowej Sklepu. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dniu złożenia zamówienia przez Klienta.
Sklep nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w korzystaniu ze Sklepu zaistniałe z przyczyn technicznych (konserwacja, przegląd, wymiana sprzętu, itd.) lub innych niezależnych.
Sklep nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez serwery pocztowe przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Klienta w zamówieniu oraz za usuwanie i blokowanie poczty e-mail przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze Klienta (np. filtry antyspamowe).
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się odpowiednie przepisy prawne. Kwestie sporne rozpatruje sąd właściwy miejscowo i rzeczowo.